December 28, 2010

leave her alone...

Quote of the day:

"Never miss an opportunity to make others happy, even if you have to leave them alone in order to do it"

kadang-kadang sangat penat untuk menggembirakan orang lain....kadang-kadang sangat penat juga nak 'care' orang lain walaupun diri x di'appreciate'. bukannya perlukan ucapan terima kasih dari mulut, cukup la sekadar perbuatan yg penat lelah kita dihargai.

dulu aku pernah 'care' pd seorang kawan...tp sbb die x suke aku 'care' pd die, die putuskan persahabatan dgn aku..aku x regret hilang kawan mcm die...die mencari kebahagiaan atas air mata org lain...aku cuba nasihati die, tp die kate kalau mahu berkawan dgn die jgn amik tahu pasal die..masalahnya, bukan sekali die mencari kebahagiaan tu. setahu aku dah 2 kali. itu yg aku tahu la, yg aku xtahu wallahualam...

bile aku nasihati die, die kate itu nasib hidup die. tp, bukankah Allah tidak akan mengubah nasib hambanya melainkan hambanya itu berusaha mengubah nasibnya sendiri.

walaupon air mata org lain tu xde kaitan dalam hidup aku, bukan adik beradik aku, dan bukan air mata aku sndiri, tp sbg perempuan aku memang pantang perempuan yg nak merampas kebahagiaan org lain...walaupon niat nk berkongsi kasih sayang...cit!

so, aku leave her alone in her way asalkan itu yg buat die bahagia..aku harap die bahagia dlm cara die...

‎"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances."- Thomas Jefferson

No comments:

Post a Comment